همه بازدید کننده ها، مشتری نیستند!
نوشته شده توسط : ana1881

بدون داشتن هدف مشخص از کجا بدانیم که موفق شده ایم؟ اگر ندانیم موفقیت چیست چطور مطمئن شویم که کارهایمان موثر واقع شده اند؟ منعطف بودن خیلی خوب است، اینکه کارهای تازه انجام دهیم و ببینیم چه می شود، بسیاری از اختراعات خلاقانه همینطور به وجود آمدند. اما بیشتر اوقات برای بیشترما ها خوب است بدانیم که هدفمان چیست؟
برای ارزیابی تاثیر هر نوع کمپینی بازاریابی و تبلیغاتی ( چه آنلاین و چه آفلاین) شما باید قادر باشید تا تاثیر آن را در موقعیت های مختلف تخمین بزنید. این اندازه گیری ممکن است تعداد کلیک هایی باشد که با سایت شما ختم می شود یا بالارفتن فروشتان.
فکر کنید پس از طراحی سایت خواستید که یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید ، در نظر بگیرید که نرخ تبدیل (درصد تبدیل بازدیدکننده به مشتری) امروزه در وبسایت ها 1-3 درصد باشد و فکر کنید که شما یک تبلیغ 5000دلاری آنلاین هم انجام دادید و تعداد بازدید کننده های سایت شما به 2500 نفر رسید. نتیجه این کمپین تبلیغاتی به صورت زیر خواهد بود:
هزینه : یک میلیون تومان
ترافیک افزایش یافته :  2500 نفر
هزینه برای هر بازدید :  400 تومان
نرخ تبدیل : 3%( اگر خیلی خوشبین باشیم)
مشتریان واقعی :  75 نفر
هزینه به ازای هر مشتری : 13،334 تومان
این‌ها به این معنی است که فقط برای تأمین این هزینه هر مشتری باید 13 هزار تومان خرید کند. اگر طور دیگری به قضیه نگاه کنید این است که شما برای به دست آوردن هر مشتری باید حدود 13 هزار تومان هزینه کنید.
این مسئله بسته به نوع تجارتتان ممکن است خیلی خوب یا حتی خیلی هم عالی باشد. شما تا وقتی که حساب دو دو تا چهارتا نکنید نخواهید فهمید. هزینه هر کسب یا CPA واحد ارزیابی برگشت هزینه ای ایست که شما برای یک کمپین آنلاین خرج می کنید.
برای اینکه این آمار برایتان معنی پیدا کنند باید داده های بسیار دیگری را نیز جمع آوری کنید. در این مثال یک کمپین به عنوان یک ایمیل با موضوعی خاص است. یعنی اگر شما حدود 30 ایمیل ارسال کنید داده های کافی برای اندازه گیری و درک بهتر خواهید داشت. زمانی که Cost Per Action (CPA) خود را مشخص کردید هدف واضحی خواهید داشت.

منبع





:: برچسب‌ها: بازاریابی، بازاریابی اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: